Thursday, September 5, 2013

Hekleresteteppe

Hva er det man gjør med alle restene av garn man får etter et ferdig prosjekt som er for mye til å kaste, og samtidig for lite til et annet prosjekt? Vel jeg har begynt å hekle på et teppe. Ideen fikk jeg av mamma som har heklet et slikt tidligere og har begynt på et nytt.


Det jeg har brukt er restegarn jeg har hatt liggende og heklenål nr. 3. Begynte med å legge opp nok masker slik at arbeidet kommer til å måle ca 120 cm. i bredden. Så fire omganger med dobbelstav, så videre 2 omganger med dobbelstav, en luftmaske, dobbelstav i neste og repeter bortover. Og slik har jeg tenkt å fortsette til jeg har heklet ønsket lengde.


Skal ikke skryte på meg at jeg er så spesielt flink til å skrive hekleoppskrifter, så hvis det er noe dere lurer på er det bare å spørre.


No comments: