Monday, April 14, 2014

Heklet gulvmatte

Jeg er neppe den eneste som hopper i prosjekter med stort mot og troen på at ting skal gå relativt smertefritt. Men slik er det dessverre ikke alltid. Helt siden Mamma og jeg pusset rommet mitt hjemme til henne har de vært en plan om å hekle en liten gulvmatte av de restene som vart fra gardinene når de ble lagt opp. (Som er egentlig enda lenger siden for de ble kjøpt til et annet rom for ganske mange andre hus tilbake. Ja jeg har flyttet en del.)


Så i løpet av de kanskje 4-5 årene siden har jeg stadig vekk tatt prosjektet opp og lagt det tilbake fordi det ikke hadde fungerte. Mye av grunnen er det at verken mamma eller jeg har eid noen spesielt store heklenåler. Og jeg har vel faktisk klart å knekke en av de få i forsøk på å komme i mål med dette prosjektet.


Men nå når jeg kom hjem til påske viste det seg at Mamma hadde tatt helt av og fått tak i en hel haug med heklenåler i tre til en billig penge, så da var det ingen unnskyldninger lenger for å ikke gjennomføre. Så med heklenål nr 10 og lange, lange remser av stoff på ca 1 cm tykkelse heklet jeg en gigantisk bestemorrute =) Resultatet ble slik det ble, det er ikke fantastisk men har en sjarm over seg!

Uansett, ha en fortsatt fin påske og vi snakkes!

No comments: