Sunday, June 30, 2013

Fra kjole til skjørt

I fjor en gang kom jeg over en veldig flott rød kjole med blomstermotiv på salg. Men etter hvert forstod jeg hvorfor denne kjolen var på salg og det var så mange av den. Den var nærmest umulig å få av og på uten å forstrekke muskler eller dra skuldrene ut av ledd på grunn av en designfeil. Og når jeg først fått den på så var den lite flatterende, mye på grunn av at jeg ikke hadde store nok bryster til å fylle den ut.

Men selv med sine feil klarte jeg rett og slett ikke å kvitte meg med kjolen. For jeg elsket fargen og mønsteret på stoffet, så kjolen ble hengende lengst bak i klesskapet. Tiden kom og gikk

Jeg har dessverre lite bilder av prosessen, men kort fortalt om hva jeg gjorde er; Først sprettet jeg opp sømmen mellom overdelen og båndet i midten. Og sydde en søm øverst på båndet. Jeg har også lagt opp skjørtet ca 10 cm siden jeg følte at det var litt for langt for min smak.

Før:




Etter:

Er veldig fornøyd med resultatet og kommer nok til å bruke den mye mer nå =)

No comments: