Tuesday, March 18, 2014

pannebånd og laksewok

I helgen som var oppfordret min venninne meg om å begynne å legge ut noe av maten som jeg lager. Så jeg tenkte å ta henne på ordet for så å se om det er noe jeg kommer til å forsett med det. For rundt tre og halvt år siden flyttet jeg hjemme fra, og jo lengre siden det er siden jeg flytt jo mer mat lager jeg helt fra bunnen. Dette henger mye sammen med at jeg lever kun på pengene som jeg mottar fra lånekassen (som ikke er mye) og hvis jeg skulle ha levd på hel-/halv-fabrikater ville det vært mye mer røde tall i regnskapet mitt.


i dag ble det laksewok til middag, Det første jeg bruker å gjør er å legge nudlene i varmt vann. Og det er egentlig bare å hakke løk,  hvitløk, chili og ingefær, stek dette myk i wok. Del laksen i terninger og hiv oppi. Strimle gulrot og paprika. ha i nudlene gulroten og paprika. En slump soyasaus og sitronsaft. la det steke i noen minutter og server! (jeg hev noe baby leaf salat på toppen siden den så litt kjedelig ut. 


Dessverre har jeg ingen bilder fra selve stekeøkten ettersom at noen kom å forstyrret meg men godt ble det uansett og anbefales!


Jeg driver også å prøver meg på å strikke et pannebånd med bladmønster. Oppskriften som jeg bruker finner du her! Kommer til å skrive mer om det når jeg er ferdig ^^,


Uansett så vil jeg bare ønsker dere en fortsatt fin tirsdag videre, og gjerne kommenter!

4 comments:

Unknown said...

Jeg var akkurat ute etter ideer for panneband, det er enklest å strikke langsetter som du gjør når jeg ikke har oppskrift...

Emilie said...

Ja det er det. Spesielt når man ikke har rett garn eller pinner :p men resultatet på pannebåndet ble fantastisk! Håper bare at hun skal få det i gave klarer å sette pris på godt håndverk =)

Unknown said...

Engelsk oppskrift og så mange lekre varianter å velge i. Jeg kom ikke igang med strikkinga mi, ble så fasinert av fine modeller og lekre farger.
kos deg i bursdag i kveld.

Emilie said...

Internett gir ekstemt mange muligheter så det er ikke alltid like enkelt å velge, men det er spennende likevel. Og det skal jeg!