Wednesday, March 5, 2014

Sokker uten hæl

Goood Onsdag!

har vel egentlig ikke så mye å skrive om, men tenkte at jeg skulle skrive om det lille jeg har. Jeg er travelt opptatt med semesteroppgave i mediesosiologi, også jobber jeg jo med bacheloroppgaven min. (som jeg skal ha en muntligfremføring om på fredagen.). I tillegg til at jeg har blitt syk som gjør at alt går ikke som planlagt.


Men det stopper meg ikke fra å gjør litt håndarbeider. Både et hemmeligprosjekt, som jeg ligger innenfor tidplanleggingen men kan dessverre ikke skrive om. MEN, i går jeg ble ferdig med sokkene som jeg har drevet å strikket. Som er veldig deilig ettersom jeg går rundt å fryser på grunn av sykdom!


Selv om jeg er ganske sikker på at jeg har skrevet oppskriften tidligere tenker jeg at det ikke skader å skrive det en gang til. Jeg har en skostr 36-37 og har lagt opp 40 masker med Ola Raggegarn på pinner 3.5. Følg mønsteret til oppskriften under og strikket sokkene til ønsket lengde før jeg har felt av.


Jeg har tatt utgangspunkt i denne oppskriften: (garnstudio.no)
VRBORD: 
* 2 r, 2 vr *, gjenta fra *-*. 
----------------------------------------------------------

SOKK: 
Legg opp 44-48-52 (56-60) m på settp 2,5 med BabyAlpaca Silk. Strikk vrbord - Les forkl over - i 2 cm. Deretter strikkes det 1 omg der vrborden forskyves 1 m til venstre slik: Over 2 r, 2 vr blir det 1 vr, 2 r, 1 vr. * Strikk 3 omg med r over r og vr over vr, forskyv vrborden 1 m til venstre på neste omg (= 4 omg) *, gjenta fra *-* til arb måler 10-11-12 (13-15) cm, nå strikkes alle vrang-m 2 og 2 sm, strikk 2 omg med r over r og vr over vr, deretter strikkes alle rett-m 2 og 2 r sm, strikk 2 omg med r over r og vr over vr og strikk deretter alle m 2 og 2 sm = 11-12-13 (14-15) m. Klipp tråden og trekk den gjennom de resterende m, fest godt. Sokken måler ca 13-14-15 (16-18) cm. Strikk 1 sokk til.


Uansett, ønsk meg god bedring og skit fiske! Og ha en fantastisk dag videre!









No comments: